Thursday, May 19, 2011

be quick. to be safe!

Hari ni beta tak larat untuk meneruskan perjuangan menghadiri kelas.terlampau mengantuk,kerana beberapa hari yang lepas memang terlalu kekurangan tidur gara-gara menyiapkan assignment pada saat2 akhir. jadi seperti biasa, beta mengambil keputusan untuk memonteng. (pelajar harapan negara?)

Memandangkan diri ini nak buat perkara tidak baek,takkan la nak ajak kawan2 kan. so, beta mengambil keputusan untuk balik sorang2. disebabkan xde geng dalam bas, of course la beta duduk senyap2 je. lalu.......fikiran pon melayang entah ke mana.

tiba-tiba, seorang lelaki 'mat salleh' telah carik pasal.

mat salleh : ''hey you, terrorist! get out from here.''

gila gabra la..ape bak buat ni? da la takde kawan nak back up ke, bagi moral support ke..

lalu beta menjawab... '' don't disturb me, i have a bomb in my bag! you want me to blow that on your face?''

mat salleh : ''haha...there's no way you have a bomb in that little red bag. u think i'm that stupid??''

beta berkata lagi. .'' so, if you know that, why are you calling me terrorist. hah?!''

mat salleh : ''eem... emm..''

dan beta pon menekan loceng lalu turun dari bas dengan penuh confident. padahal dalam hati sangat cuak.



tiba-tiba, effect inertia yang terhasil sebab pemandu bas brek mengejut di lampu isyarat telah menyedarkan beta dari lamunan.

owh, semua tu lamunan je..betul, tak tipu. sebenarnye tak jadi ape2 pon dalam bas tadi kecuali ade sorang abang berwajah melayu yang senyum kat beta dan beta pon membalas senyumannya =)
mungkin pengalaman2 sebelum ni telah menyebabkan beta berasa risau sepanjang masa, dan otak ni sering memikirkan perkara yang bukan2.

Ya Allah.

2 comments:

Isamuddin Isa said...

mati2 aku ingat btol... lamunan rupanya.. cehss.. nway, setelah membaca entri2 terbaru tengku bukan puteri, patik terasa begitu sedih dan bimbang.. sedemikian rupa sekali gadis bertudung diperlakukan.. bersyukur tidak mendengar cerita2 mcm ni dari cik laila.. mahu tidak tidur malam patik dibuatnye hope kalian gadis2 bertudung berhati-hati ya di sana.. take care.. semoga terus dilindungi Allah.. aminn..

.::annemishi::. said...

berangan panjang boleh buat skrip drama. -_-"