Wednesday, June 23, 2010

nak slim macam saya?

kalau Lu seorang yang menghargai masa, x payah la baca post ni. buang masa je gue cakap(amboi..bahasa ape ni??)





Slim macam aku.poyo. perkataan yang sesuai (??)
huh...letih r. bile agaknye berjaya nak jadi kurus..? penat la jadi overweight ni. asik2 diet x jadi je. memang la, sebab malas nak bersenam pon. perkataan ''bersenam'' xde dalam diari hidupku..walaweyy..

balik rumah je, merungut dekat semua orang.dekat abah, dekat abang. dekat akak.dan merungut dekat abang lagi.'' berat kak mai dah macam berat orang mengandung anak kembar..cane ni....?''. so, mereka ni pon bagi la sikit advice yang bunyik macam bernass. ??

bang ajo cakap: ''kalau nak diet....jangan skip breakfast. breakfast penting sebab nak study kan...? lepas tu, kalau kak mai skip breakfast, nanti lunch makan banyak sangat sebab lapar.''


bang darul kate: '' kalau nak diet........lunch mesti makan. sebab siang2 banyak nak pakai tenaga.makan nasik!''


kakna bilang : ''kalau nak diet.........dinner jangan lambat sangat. sebelum pukul 7 mesti dah dinner.kalau makan malam2 lagi tambah gemok.''

aku: '' owh..ingatkan diet xpayah makan terosss...''

abah cakap : ''x payah la diet do ai.(loghat n9 doe) kalu da gomok tu apo to kato eh pulak.''(kalu da gemuk tu, gemuk la jugak)





ok..saya adik yang taat. saya mendengar cakap abang2 dan kakak saya.
hari ni saya breakfast makan roti (breakfast skema). minum nescafe.
pastu..lunch. Eu ajak makan nasik lemak mak cik 'cyclobe'. diet punye pasal, saya x makan nasik lemak. saya order ''charkueh''...ataupon lebih mudah disebut sebagai cakoi. wooo..sedap dowh cakoi tu. da la yang jual tu lelaki cina kacak macam gengster dalam filem Hong Kong. saya order 5 batang cakoi. makan ramai2. (sebab diet)??

abis klas, nak balik naek bas rapid. tibe2 tgk xde duit pecah. terpaksa pecahkan duit dengan membeli sebatang aiskrim yang lazat.(alasan)

lepas tu balik rumah.di casa subang. tibe2 terlupa pulak..'' eh, dah lunch ke belom eh?''
rasa macam belom lunch jer. so, teros masak megi 2 bungkus. tambah fishball. tambah vegeball. (bebola sayur.wekk). dah abis makan, baru teringat, ''eh, dah lunch cakoi la tadi''. xpe...megi ni kire dinner.

lepas makan megi, kunyah2 coklat pulak. kunyah lagi...kunyah lagi...kunyah lagi.......


lepas tu boring. rase mcm nak SMS org la. so, saya pon SMS Wahida, roomateku yang seorang tu.


aku : '' weyh...ko kat summit eh? rajin tak belikan McD?''

wahida: ''okeyhh..nak aPe??

aku : ''fillet o fish. xnak air. hm...kalu ko nak beli air pon bole je.''

wahida: ''burger je? fries xnak? sejak bile ko tak nak coke ni??''

aku :''hm..bole la fries sekali..ah, satu set je la teros. aku malas nak minum air gas hari ni...aku nak minum air oren, ade Vitamin C.

wahida :''eleh...kerek..ok2.. nak medium ke large?''

aku :'' LARGE........''


kalau megi tadi kire dinner..burger ni kire ape pulak eh?
hm...pukul 2 pagi nanti mesti lapar lagi sebab gigih study.menu ape pulak ye?


ini diet versi Maisarah Puteri.sekian.










nota halus: kan da cakap jangan bace. buang mase.


1 comment:

A said...

haha, i like~~
nak kena try diet ni. =p