Monday, March 15, 2010

mamat itu dan selipar beliau


maafkan aku kerna merendahkan martabatmu..
maafkan aku kerna membeza-bezakan status kau dan aku..
maafkan aku kerna tak tau menjaga mulutku..
maafkan aku kerna mengutuk betul2 di belakangmu..
maafkan aku kerna memperlekehkan SELIPARmu..

hey! hey!
ape kes ni??
hahaha..yang pasti karya diatas tiada kaitan dengan masalah percintaan siapa2..

kisahnye begini...

ohoho..di pagi isnin yg sangat x ceria. aku dan si lela baru je turun dari bas dan menuju ke arah pintu pagar kolej..tak ade sorg pon dari kami berdua yg berkata-kata,sbb mmg malas nak bukak mulut pagi2 mcm ni..jadi,aku pon pandang ke kiri, pandang ke kanan, untuk melihat keindahan alam di Subang JAya.

cingg!
tibe2 dtg idea nakal dlm kepala. ini gara2 ak ternampak sekumpulan 3 org mamat kt depan kitorg yg memakai selipar datang ke kolej (itu perkara normal kan??) jadi, untuk memecahkan kesunyian antara aku dan lela..aku pon mula berkata-kata.....


(dgn menggunakan nada suara paling perlahan.... 1/10)

MAi: Lela, ko tgk mamat kat depan kite nih.

Lela : kenape?

MAi: kite org perempuan ni punyela semangat beli kasut lawa2, sbb nak pegi kolej.
dorg selamber je dtg kolej pakai selipar jamban.

Lela: tu bukan selipar jamban la. mane ko tau dy bwk masuk jamban??

Mai: ala..x kesah la dy bawak masuk jamban ke x. yg penting, name selipar tu, selipar jamban.



selesai je aku menghabiskan ayat,,,,
mamat tu pon tunduk ke bawah dan memandang selipar beliau..

ooppssssssssss.....
ak igtkan mamat tu x dgr aku mengumpat tadi..tajam betul pendengaran org lelaki ni ye.
mesti dy cakap dlm hati mcm ni,
"eh,buruk sangat ke selipar aku ni sampai minah tu panggil selipar jamban??"



ape yang pasti,ak rasa sgt bersalah terhadap mamat tu sebab mengutuk selipar dy depan2 (atau belakang2)..mesti dy rase sangat malu pada pagi itu.dan secara x langsung, tahap keyakinan beliau pada hari itu mesti dah berkuraNAGan..kan??kan??
pastu nnt mesti dy ngadu kat mak dy.nak beli selipar baru..ish kesian.

moral of the story,,
laen kali..jangan pakai selipar lagi pegi kolej eh, cik abang..~~






4 comments:

eushahida farizza raffar said...

seb bek nina xde kalo x mst ko kne mitak maap ngn cik abg tu

LaiLa said...

hahahha...bkn volume 1/1o la.....5/10..yg mne ak sbenarnya dpt agx yg ye dgr...(-_-'')

Anonymous said...

hahaha...kata2 yg manis tapi berduri....
memang x elok pakai selipar p kolej....
tapi maybe dia selessa...so biarkn...
lgpun senang kalo nk p surau....

Anonymous said...

ahaha...
senang nak gi surau..? betul tu...!!
tp sekolah dulu pkai kasut kan.
kalu masuk uni awam po kene pkai kasut kan.
keje po nnt pkai kasut

its juz they r lucky to be in taylors to wear selekeh2..hihihihihi...